Нова українська школа








Урок математики


Тема. Число 10. Поняття «десятий». Склад числа 10. Порівняння кількості обєктів. Написання числа 10.
Мета: формувати поняття про число 10; учити писати цифру 0 і позначати число 10 двома цифрами – 1 і 0; ознайомити учнів зі способом утворення числа 10, з місцем числа 10 у натуральному ряді; ввести в мовлення термін «натуральний ряд чисел»; формувати поняття про склад числа 10; учити подавати число 10 у вигляді суми двох доданків; формувати вміння складати рівності на додавання і віднімання за малюнком або схемою, порівнювати числа логічним способом; розвивати логічне та критичне мислення школярів шляхом формування прийомів розумових дій; виховувати старанність, товариськість.
Обладнання: набір математичних матеріалів (геометричні фігури, цифри), картки для парної та групової роботи, телевізор, відеозаписи, ілюстративний матеріал, набір лего.
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: математична, природнича.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
2. Усні обчислення.
Рахуємо з LEGO






5
3
4




Рахуємо з LEGO


9
7
8
Рахуємо з LEGO

7
6
5
Рахуємо з LEGO

9
10
8

Рахуємо з LEGO

      

2
1
3
Рахуємо з LEGO


6
7
5






Рахуємо з LEGO

    
     
    

8
7
6
Рахуємо з LEGO



10
9
8

Рахуємо з LEGO




5
8
6
Рахуємо з LEGO
9
7
8

Рахуємо з LEGO
5
7
6



3. Робота з математичним матеріалом.
- Відгадайте загадку.
Батько синів тисячі має,
Кожному шапочку справляє. (Дуб, жолуді)
Практична робота. Порівняння множин шляхом утворення пар.
У групі діти отримують жолуді та шляпки до них. Необхідно скласти жолудь та його шляпку. Визначити, чого більше, чого менше. Можливо, була однакова кількість елементів?
- Яке найбільше число ви отримали? (9) Що отримаємо поклавши ще один жолудь? (Їх стане 10) Чи знаєте ви, як написати число 10?
4. Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні ми ознайомимось з особливим числом, що записується двома цифрами. Воно є першим та найменшим двоцифровим. Як ви вважаєте, чому його так називають? (Бо позначають двома цифрами)
ІІ. Основна частина.
1. Формування поняття про число 10.
- Давайте поглянемо  на ці малюночки. (Годинник показує десять годин. Десять копійок. Десять пальців на руках.) Яке число називали? (10). Число 10 позначають цифрою 10.
2. Ознайомлення із записом числа 10.
1) Казка про число 10.
Фізкультхвилинка
Всі стомились працювати,
Будемо з «LEGO» відпочивати.
Жовта – тупаєм, кружляєм,
Від роботи спочиваєм,
А зелена – присідаєм
Й руки в гору піднімаєм.
Голубу тримаю я –
Плескає вся дітвора.
В кошик цеглиночки складемо,
Працювати всі почнемо.
2) Пояснення вчителя і запис цифри.
- Десять – це двоцифрове число, бо воно складається з двох цифр – 1 і 0.
Кожна цифра має свій будиночок — свою клітинку, тому цифру 10 записують у двох клітинках.
-Написання в зошиті цифри 10 (два рядки).
3) Робота з числовим рядом
-На якому місці стоїть число 10?
-Яке число стоїть перед 10?
-Яке число більше 9 або 10?
 -На скільки більше?
-Прочитайте числа від 1 до 10; від 10 до 1. Назвіть «сусідів» числа 4. Назвіть число, наступне за числом 7.
 4) Робота з пiдручником (с.26, завдання 3)
- Скільки всього трикутників на хвості кожного повітряного змія? Скільки з них червоних? А скільки зелених. Запишіть склад числа 10.
Задачі на кмітливість
-Скільки вух у трьох мишей?
-Скільки лап у двох ведмежат?
-Коли чапля стоїть на одній нозі, вона важить 10 кг. Скільки вона важитиме, якщо стане на 2 ноги?
Фізкультхвилинка
Пальчик, пальчик – тук, тук, тук.
По цеглиночці – тук, тук.
Плесни, плесни – раз, два, три.
Ти цеглиночку бери,
Її другу передай,
Гру спочатку починай.

5. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Гра малювання «Збери намисто». Робота в парах.
Дітям пропонується зробити в парах намисто з каштанів. Головна умова, щоб у кожному намисті було по 10 намистин.
2. Логічна вправа.
Як дев’ятьма паличками викласти 4 трикутники?
Відповідь:

3. Складання нерівностей за малюнком.
Робота за підручником (с. 26, завдання 4.)
- Порівняйте кількість машин. Запишіть у зошит нерівність 4 більше 3.
4. Вправа «Танграм».
Робота в групах.
В лісі молодиця гуляє,
На всі боки поглядає.
На ній шубка дорога
Вся горить, мов золота.
Хвіст пухнастий і мякий.
Що за звір такий? (Лисичка)
- Виберіть один із силуетів лисички та викладіть цю фігуру.
3. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа «Незакінчене речення».
* На уроці я дізналась…
* Ці знання мені знадобляться…
* Завдання на уроці для мене були…
* Особливо мене зацікавило…
Всі ви добре працювали,
На уроці не дрімали.
Гарно всі відповідали,
Тож скажу вам у кінці:
Першокласники – КРУТІ!!!!!!!











Комментарии