LEGO "Шість цеглинок"
НАВЧАЄМОСЬ ГРАЮЧИСЬ
Понад усе діти люблять ігри! Це захопливо, цікаво, а може бути і пізнавально! До того ж, відповідно до особливостей психо-емоційного розвитку, для учнів молодших класів гра – спосіб пізнання навколишнього світу.
Отже ігри – це не просто забавки, їх можна використовувати як інструмент для досягнення конкретних цілей: згуртування учнів класу, пояснення нового навчального матеріалу у невимушеній формі, ознайомлення з місцевими та зарубіжними традиціями, виховання взаємоповаги один до одного тощо.
Пропоную матеріали, присвячені використанню ігрових прийомів на уроках.
Навчальні ігрові прийоми
П’ять ігрових прийомів, які допоможуть урок зробити цікавим
Добірка універсальних ігрових прийомів для активізації уваги учнів та підвищення їх пізнавального інтересу на уроках.
Добірка ігор та вправ, які допоможуть усунути дисграфію чи запобігти її виникненню в учнів молодшого шкільного віку. https://naurok.com.ua/post/igri-ta-vpravi-dlya-podolannya-disgrafi
Ігровий прийом квест : 5 форм квестів з наочними прикладами їх організації під час навчального процесу.
Ігри для активізації уваги на уроці
Добірка віршиків та казок з прикладами пальчикових ігор для розвитку дрібної моторики в учнів молодшої школи
https://naurok.com.ua/post/palchikova-gimnastika-veseli-p-yatihvilinki-dlya-molodsho-shkoli
https://naurok.com.ua/post/palchikova-gimnastika-veseli-p-yatihvilinki-dlya-molodsho-shkoli
Навчальна кінезіологія: проста гімнастика для мозку.
Огляд кінезіологічних вправ, які допоможуть зробити навчання простішим.
14 ідей вправ – руханок для учнів молодшої школи
Добірка вправ-руханок, які допоможуть урізноманітнити навчальний процес та зробити урок більш динамічним.
Іри для гіперактивних дітей
Поради для вчителів гіперактивних учнів.
Ігри, які дозволяють згуртувати клас
Вправи та ігри для розвитку емпатії
Бібліотека проекту «На Урок» містить багато цікавих розробок, які допоможуть урізноманітнити навчальний процес.
Тема: Методичний посібник «Ігри, скоромовки, фізкультхвилинки в букварний період навчання грамоти» (за підручником «Буквар» М. С. Вашуленко, О. В. Вашуленко)
Автор: Бондаренко Надія Степанівна
Про матеріал: Посібник містить ігри, скоромовки та фізкультхвилинки, які допоможуть формувати й удосконалювати навички читання. Розробка адресована вчителям початкових класів, вихователям груп продовженого дня.
Тема: Розвивальні вправи для учнів початкових класів
Автор: Цуканова Олена
Про матеріал: Розробка містить вправи для підвищення якості візуального сприймання та розвитку пам’яті, ігри, орієнтовані на концентрацію та переключення уваги. Пропонований матеріал доцільно використовувати на уроках у початковій школі.
Тема:Екологічні ігри на уроках у початкових класах
Автор:Шевцова Ніна Василівна
Про матеріал: Авторка розробки пропонує низку дидактичних ігор, які допоможуть систематизувати й узагальнити знання дітей про тварин і рослини, а також про явища неживої природи.
Тема:Рухливі ігри з ходьбою, бігом, рівновагою
Автор:Сагірова Наталя Віталіївна
Про матеріал: Пропоновані завдання дозволять навчити дітей контролювати свої дії, слухати і розуміти інструкції дорослих, коригувати власну поведінку; сприятимуть розвитку уяви, різних видів мислення, творчих здібностей; допоможуть зняти емоційне напруження, створити сприятливий психологічний клімат в колективі.
Тема: Методична розробка на тему «Ігрові форми роботи на уроках математики».
Автор: Tokar Svetlana
Про матеріал: Авторка пропонує низку дидактичних ігор, які можна застосувати на уроці для ефективного формування важливих умінь – зосереджуватися, самостійно мислити, швидко орієнтуватися і знаходити правильне рішення та ін.
Тема: Комплекс ігор для розвитку мовленнєвої творчості дітей
Автор: Бурачок Надія Вікторівна
Про матеріал: Цікаві ігри та завдання допоможуть вчителям на уроках української мови творчо розвивати мовлення учнів. Вправи можна застосовувати на різних етапах уроку української мови, а також на уроках розвитку мовлення.
Тема: Післябукварик. Урок з теми «Звуковий аналіз слів»
Автор: Гуща Лариса Петрівна
Про матеріал: Розробка містить ігри та завдання, спрямовані на розвиток фонематичного слуху, уваги, пам'яті, удосконалення мовленнєвих навичок, творчих здібностей, критичного мислення тощо.
Тема: Літературне читання 3 клас. Урок-гра. П.Воронько «Сніжинки», В.Сухомлинський «Як синичка будить мене», В.Заєць «Шипшинові ліхтарі». Птахи наші друзі
Автор: Гуща Лариса Петрівна
Про матеріал: Розробка містить матеріали для проведення уроку-інсценізації: загадки, ігри для удосконалення навичок читання, картки для творчої індивідуальної роботи, кросворд.
Тема: Презентація «НУШ. Дидактична гра «Що змінилося?»
Автор: Долгова Ольга Володимирівна
Про матеріал: Пропонований матеріал допоможе вчителю розвивати пам’ять, увагу та спостережливість учнів.
Тема: Презентація «Дидактична гра «Допоможи Незнайкові розібратися з антонімами»
Автор: Долгова Ольга Володимирівна
Про матеріал: Ця розробка стане у пригоді вчителям, що хочуть перевірити, як учні засвоїли тему «Антоніми». А діти отримають від уроку задоволення.
Тема: Дидактичні ігри на уроках навчання грамоти
Автор: Лебедівська Надія
Про матеріал: Ігрова діяльність – один з ефективних засобів підвищення якості сприймання молодшими школярами художніх творів на уроці читання. Пропонована розробка містить приклади ігор добукварного, букварного та післябукварного періоду, які можна ефективно використати на уроках.
Тема: Дидактичні ігри на уроці математики
Автор: Радченко Галина Миколаївна
Тема: Методичний посібник «Ігри, скоромовки, фізкультхвилинки в букварний період навчання грамоти» (за підручником «Буквар» М. С. Вашуленко, О. В. Вашуленко)
Автор: Бондаренко Надія Степанівна
Про матеріал: Посібник містить ігри, скоромовки та фізкультхвилинки, які допоможуть формувати й удосконалювати навички читання. Розробка адресована вчителям початкових класів, вихователям груп продовженого дня.
Тема: Розвивальні вправи для учнів початкових класів
Автор: Цуканова Олена
Про матеріал: Розробка містить вправи для підвищення якості візуального сприймання та розвитку пам’яті, ігри, орієнтовані на концентрацію та переключення уваги. Пропонований матеріал доцільно використовувати на уроках у початковій школі.
Тема:Екологічні ігри на уроках у початкових класах
Автор:Шевцова Ніна Василівна
Про матеріал: Авторка розробки пропонує низку дидактичних ігор, які допоможуть систематизувати й узагальнити знання дітей про тварин і рослини, а також про явища неживої природи.
Тема:Рухливі ігри з ходьбою, бігом, рівновагою
Автор:Сагірова Наталя Віталіївна
Про матеріал: Пропоновані завдання дозволять навчити дітей контролювати свої дії, слухати і розуміти інструкції дорослих, коригувати власну поведінку; сприятимуть розвитку уяви, різних видів мислення, творчих здібностей; допоможуть зняти емоційне напруження, створити сприятливий психологічний клімат в колективі.
Тема: Методична розробка на тему «Ігрові форми роботи на уроках математики».
Автор: Tokar Svetlana
Про матеріал: Авторка пропонує низку дидактичних ігор, які можна застосувати на уроці для ефективного формування важливих умінь – зосереджуватися, самостійно мислити, швидко орієнтуватися і знаходити правильне рішення та ін.
Тема: Комплекс ігор для розвитку мовленнєвої творчості дітей
Автор: Бурачок Надія Вікторівна
Про матеріал: Цікаві ігри та завдання допоможуть вчителям на уроках української мови творчо розвивати мовлення учнів. Вправи можна застосовувати на різних етапах уроку української мови, а також на уроках розвитку мовлення.
Тема: Післябукварик. Урок з теми «Звуковий аналіз слів»
Автор: Гуща Лариса Петрівна
Про матеріал: Розробка містить ігри та завдання, спрямовані на розвиток фонематичного слуху, уваги, пам'яті, удосконалення мовленнєвих навичок, творчих здібностей, критичного мислення тощо.
Тема: Літературне читання 3 клас. Урок-гра. П.Воронько «Сніжинки», В.Сухомлинський «Як синичка будить мене», В.Заєць «Шипшинові ліхтарі». Птахи наші друзі
Автор: Гуща Лариса Петрівна
Про матеріал: Розробка містить матеріали для проведення уроку-інсценізації: загадки, ігри для удосконалення навичок читання, картки для творчої індивідуальної роботи, кросворд.
Тема: Презентація «НУШ. Дидактична гра «Що змінилося?»
Автор: Долгова Ольга Володимирівна
Про матеріал: Пропонований матеріал допоможе вчителю розвивати пам’ять, увагу та спостережливість учнів.
Тема: Презентація «Дидактична гра «Допоможи Незнайкові розібратися з антонімами»
Автор: Долгова Ольга Володимирівна
Про матеріал: Ця розробка стане у пригоді вчителям, що хочуть перевірити, як учні засвоїли тему «Антоніми». А діти отримають від уроку задоволення.
Тема: Дидактичні ігри на уроках навчання грамоти
Автор: Лебедівська Надія
Про матеріал: Ігрова діяльність – один з ефективних засобів підвищення якості сприймання молодшими школярами художніх творів на уроці читання. Пропонована розробка містить приклади ігор добукварного, букварного та післябукварного періоду, які можна ефективно використати на уроках.
Тема: Дидактичні ігри на уроці математики
Автор: Радченко Галина Миколаївна
Про матеріал: Застосування запропонованої розробки сприятиме підвищенню ефективності навчання, зацікавленню учнів матеріалом, розвитку важливих навичок. Матеріал містить опис різноманітних завдань, що сприятимуть закріпленню знань з математики і розвитку логічного мислення школярів.
«ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК» — це практичний інструмент для навчання, це технологія навчання. Виконуючи веселі завдання і граючись набором з шести різнокольорових цеглинок LEGO® DUPLO®, діти тренують пам’ять, розвивають моторику і мислять творчо. Крім того, використання цієї технології дає можливість адаптувати і, звичайно, створювати власні завдання відповідно до вмінь та інтересів дітей.
З використанням методики компетентнісного навчання LEGO "Шість цеглинок" можна провести: "Кольорова гра"
Правила гри:
•з шести цеглинок, які є у кожного на парті, діти обирають той колір, на якому, на їхню думку, розміщена правильна відповідь ,
•і піднімають цеглинку обраного кольору (кольорів).
Гра "Розсипані слова"
Діти цеглинками конструктора викладають склади , дивлячись на записані склади на слайдах і кольором показують утворені слова.
Вікторина "Склади речення"
Відповідь - колір цеглинки.
https://naurok.com.ua/viktorina-skladi-rechennya-z-lego-33819.html
Ознайомитися з методикою "Шість цеглинок" можна тут:
Методичий посібник "Шсть цеглинок в освітньому просторі школи"
Методичий посібник "Гра по - новому, навчання по - іншому"
Ранкові зустрічі
1. Ранкова зустріч "У колі вірних друзів"
2. Ранкова зустріч "Ось і школа"
3. Ранкова зустріч "Добрий день!"
4. Ранкова зустріч "Дивовижний світ природи"
5. Ранкова зустріч "Зима"
6. Ранкова зустріч "Найважливіша людина на Землі"
7. Ранкова зустріч "Всі ми - друзі"
8. Ранкова зустріч "Чудовий настрій"
9. Ранкова зустріч "Світ казок"
10. Ранкова зустріч "Настрій на цілий день"
11. Ранкова зустріч "Усмішки сяють"
12. Ранкова зустріч "Дружний клас"
13. Ранкова зустріч "Добро даруємо щодня"
14. Ранкова зустріч "Дружба"
15. Ранкова зустріч "Дітей зустрічаєм - настій підіймаєм"
16. Ранкова зустріч (відео)
17. Ранкові зустрічі від Скрипник Ірини
18. Ранкові зустрічі в Рівненській гімназії
19. Ранкова зустріч з Херсону
20. Ранкові зустрічі (Костянтинівський заклад)
21. Ранкова зустріч "Вчимося бути друзями"
22. Ранкова зустріч (Сокальська НУШ)
23. Ранкова зустріч "Подорож країною комах"
24. Ранкова зустріч "Я у школі"
25. Ранкова зустріч "Як ми дружимо"
26. Ранкові зустрічі (1-й клас)
27. Ранкові зустрічі "У колі вірних друзів"
28. Ранкова зустріч "Осінь"
29. Ранкові зустрічі "Осінь в гості завітала"
30. Ранкові вітання
2. Ранкова зустріч "Ось і школа"
3. Ранкова зустріч "Добрий день!"
4. Ранкова зустріч "Дивовижний світ природи"
5. Ранкова зустріч "Зима"
6. Ранкова зустріч "Найважливіша людина на Землі"
7. Ранкова зустріч "Всі ми - друзі"
8. Ранкова зустріч "Чудовий настрій"
9. Ранкова зустріч "Світ казок"
10. Ранкова зустріч "Настрій на цілий день"
11. Ранкова зустріч "Усмішки сяють"
12. Ранкова зустріч "Дружний клас"
13. Ранкова зустріч "Добро даруємо щодня"
14. Ранкова зустріч "Дружба"
15. Ранкова зустріч "Дітей зустрічаєм - настій підіймаєм"
16. Ранкова зустріч (відео)
17. Ранкові зустрічі від Скрипник Ірини
18. Ранкові зустрічі в Рівненській гімназії
19. Ранкова зустріч з Херсону
20. Ранкові зустрічі (Костянтинівський заклад)
21. Ранкова зустріч "Вчимося бути друзями"
22. Ранкова зустріч (Сокальська НУШ)
23. Ранкова зустріч "Подорож країною комах"
24. Ранкова зустріч "Я у школі"
25. Ранкова зустріч "Як ми дружимо"
26. Ранкові зустрічі (1-й клас)
27. Ранкові зустрічі "У колі вірних друзів"
28. Ранкова зустріч "Осінь"
29. Ранкові зустрічі "Осінь в гості завітала"
30. Ранкові вітання
Урок математики
Тема. Число 10. Поняття «десятий». Склад числа
10. Порівняння кількості об’єктів.
Написання числа 10.
Мета:
формувати поняття про число 10; учити писати цифру 0 і позначати число 10 двома
цифрами – 1 і 0; ознайомити учнів зі способом утворення числа 10, з місцем
числа 10 у натуральному ряді; ввести в мовлення термін «натуральний ряд чисел»;
формувати поняття про склад числа 10; учити подавати число 10 у вигляді суми
двох доданків; формувати вміння складати рівності на додавання і віднімання за
малюнком або схемою, порівнювати числа логічним способом; розвивати логічне та
критичне мислення школярів шляхом формування прийомів розумових дій; виховувати
старанність, товариськість.
Обладнання:
набір математичних матеріалів (геометричні фігури, цифри), картки для парної та
групової роботи, телевізор, відеозаписи, ілюстративний матеріал, набір лего.
Тип
уроку: комбінований урок.
Освітні
галузі: математична, природнича.
Хід
уроку
І. Вступна частина.
1.
Організація класу.
2.
Усні обчислення.
Рахуємо з LEGO
5
|
3
|
4
|
Рахуємо з LEGO
9
|
7
|
8
|
Рахуємо з LEGO
7
|
6
|
5
|
Рахуємо з LEGO
9
|
10
|
8
|
Рахуємо з LEGO
2
|
1
|
3
|
Рахуємо з LEGO
6
|
7
|
5
|
Рахуємо з LEGO
8
|
7
|
6
|
Рахуємо з LEGO
10
|
9
|
8
|
Рахуємо з LEGO
5
|
8
|
6
|
Рахуємо з LEGO
9
|
7
|
8
|
Рахуємо з LEGO
5
|
7
|
6
|
3.
Робота з математичним матеріалом.
- Відгадайте загадку.
Батько синів тисячі має,
Кожному шапочку справляє.
(Дуб, жолуді)
Практична
робота. Порівняння множин шляхом утворення пар.
У групі діти отримують
жолуді та шляпки до них. Необхідно скласти жолудь та його шляпку. Визначити,
чого більше, чого менше. Можливо, була однакова кількість елементів?
- Яке найбільше число ви
отримали? (9) Що отримаємо поклавши ще один жолудь? (Їх стане 10) Чи знаєте ви,
як написати число 10?
4.
Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні ми
ознайомимось з особливим числом, що записується двома цифрами. Воно є першим та
найменшим двоцифровим. Як ви вважаєте, чому його так називають? (Бо позначають
двома цифрами)
ІІ.
Основна частина.
1.
Формування поняття про число 10.
- Давайте поглянемо на ці малюночки. (Годинник показує десять
годин. Десять копійок. Десять пальців на руках.) Яке число називали? (10).
Число 10 позначають цифрою 10.
2.
Ознайомлення із записом числа 10.
1) Казка про число 10.
Фізкультхвилинка
Всі стомились працювати,
Будемо з «LEGO»
відпочивати.
Жовта – тупаєм, кружляєм,
Від роботи спочиваєм,
А зелена – присідаєм
Й руки в гору піднімаєм.
Голубу тримаю я –
Плескає вся дітвора.
В кошик цеглиночки складемо,
Працювати всі почнемо.
2) Пояснення вчителя і
запис цифри.
- Десять – це двоцифрове
число, бо воно складається з двох цифр – 1 і 0.
Кожна цифра має свій будиночок — свою клітинку, тому
цифру 10 записують у двох клітинках.
-Написання в зошиті цифри
10 (два рядки).
3) Робота з числовим рядом
-На якому місці стоїть число 10?
-Яке число стоїть перед 10?
-Яке число більше 9 або 10?
-На скільки більше?
-Прочитайте числа від 1 до 10; від 10 до 1. Назвіть
«сусідів» числа 4. Назвіть число, наступне за числом 7.
4) Робота
з пiдручником (с.26, завдання 3)
- Скільки всього трикутників на хвості кожного
повітряного змія? Скільки з них червоних? А скільки зелених. Запишіть склад
числа 10.
Задачі на кмітливість
-Скільки вух у трьох мишей?
-Скільки лап у двох ведмежат?
-Коли чапля стоїть на одній нозі, вона важить 10 кг.
Скільки вона важитиме, якщо стане на 2 ноги?
Фізкультхвилинка
Пальчик,
пальчик – тук, тук, тук.
По цеглиночці
– тук, тук.
Плесни,
плесни – раз, два, три.
Ти цеглиночку
бери,
Її другу
передай,
Гру спочатку
починай.
5. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Гра малювання «Збери намисто». Робота в парах.
Дітям пропонується зробити в парах намисто з каштанів.
Головна умова, щоб у кожному намисті було по 10 намистин.
2. Логічна вправа.
Як дев’ятьма паличками викласти 4 трикутники?
Як дев’ятьма паличками викласти 4 трикутники?
Відповідь:
3. Складання нерівностей за малюнком.
Робота за підручником (с. 26, завдання 4.)
- Порівняйте кількість машин. Запишіть у зошит
нерівність 4 більше 3.
4. Вправа «Танграм».
Робота в групах.
В лісі молодиця гуляє,
На всі боки поглядає.
На ній шубка дорога
Вся горить, мов золота.
Хвіст пухнастий і м’який.
Що за звір такий? (Лисичка)
- Виберіть один із силуетів лисички та викладіть цю
фігуру.
3. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа «Незакінчене речення».
* На уроці я дізналась…
* Ці знання мені знадобляться…
* Завдання на уроці для мене були…
* Особливо мене зацікавило…
Всі ви добре працювали,
На уроці не дрімали.
Гарно всі відповідали,
Тож скажу вам у кінці:
Немає коментарів:
Дописати коментар